عجایب دنیا 🌏🌎🌍

این سایت در مورد عجایب دنیا است🌏🌎🌍

این سایت در مورد عجایب دنیا است🌏🌎🌍

این سایت در مورد قتل های عجیب است که در طول تاریخ اتفاق افتاده است امیدوارم از این مطالب لذت ببرید

کلمات کلیدی
بایگانی
آخرین مطالب

قاتل زودیاک

چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵ ق.ظ

زودیاک قاتل نام مستعار یک قاتل زنجیره‌ای در شمال کالیفرنیا است که بین سال‌های ۱۹۶۰ تا اوایل ۱۹۷۰ دست به قتل‌های سریالی زده‌ است. زودیاک قاتل یکی از بزرگترین قتل‌های سریالی حل‌نشده همه دوران به شمار می‌رود. هویت زودیاک هرگز شناسایی و آشکار نشد. زودیاک قربانیان خود را در مناطق بنیسیا، والهو، دریاچه بریاسا و سان فرانسیسکو بین دسامبر ۱۹۶۸ و اکتبر ۱۹۶۹ به قتل رسانده است. بیشتر قربانیان او افراد جوان و زن‌های بین ۱۶ تا ۲۹ سال بودند. این قاتل نام «زودیاک» را بر پایه نامه‌های عجیب و طعنه‌آمیزش که به مطبوعاتی در منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو می‌فرستاد برای خود برگزید. زودیاک قاتل، بیش از بیست نامه برای ارتباط با پلیس نوشته بود که چهار نامه توسط سایفر، نمادها و علائم قرون وسطایی کدگذاری شده بودند. از بین این چهار نامه کدگذاری شده، فقط یکی از آن‌ها به طور کامل رمزگشایی شده. نامه دوم نیز در دسامبر ۲۰۲۰ رمزگشایی شد.

تا به حال مظنونان بسیاری توسط مأمورین قانون نام‌گذاری شده‌اند. اما هیچ شواهد قطعی در این زمینه وجود ندارد. اگرچه پلیس از بیش از ۲۵۰۰ نفر بازجویی کرده، اما پرونده زودیاک قاتل هیچ‌وقت به طور رسمی حل نشد.نامه های رمزگشایی شده 480 و 340 کارکتری هستند. نامه های رمزگشایی نشده هم دارای 32 و 13 کارکتر هستند.در ابتدا کارآگاهان به امید اینکه کسی بتواند کدها را بشکند اقدام به بازنشر عمومی آن کردند و در تلویزیون یک زوج که معلم تاریخ بودند با دیدن نامه و با این ترفند که این نامه از طرف یک قاتل زنجیره ای‌ست باید در جایی از آن کلمه (kill: کشتن) استفاده شده باشد و بعد از یافتن این کلمه موفق به رمزگشایی نامه 480 کاراکتری شدند هرچند آنها نتوانستند 19 کاراکتر آخر نامه را رمز گشایی کنند.نامه دوم نیز به کمک مهندسین و ریاضی دانان توسط یک سوپر‌کامپیوتر رمزگشایی شد. آنها معتقدند که آنچه که سبب طولانی شدن رمزگشایی و شکست های زیادی در این راه شده این است که زودیاک نامه های بدون رمز خود را با غلط های املایی زیادی مینوشته و با همان بی دقتی هم آنها را رمزگذاری میکرده است.

  • مهدی حجازی

نظرات  (۳)

عالی

عالی خیلی خوب بود بارکلا👏🏻👏🏻👏🏻

حالا چرا زودیاک قاتل😂😂

چقدر جالب بود .... 

پاسخ:
ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی